Cum sa combatem balonarea

Balonarea abdominală nu numai ca are efecte inestetice, ci poate provoca și disconfort fizic. Experții spun că balonarea stomacului este o afectiune ce poate fi evitata destul de ușor.

Michael Jensen, medic endocrinolog și cercetător în domeniul obezității la Clinica Mayo, afirma că, dacă balonarea stomacului nu este cauzată de o afecțiune a ficatului sau de o boala de inimă, singura cauză reală este gazul intestinal si nu retentia de apa.

Deci, ce cauzează acumularea gazului și provoacă prejudicii asupra modului în care va simtiti si aratati? Iată răspunsurile de la experți plus sfaturile lor pe care trebuie sa le puneti in aplicare.

1. Evitați constipația

O dieta cu prea puțin fibre, lichide și saraca in activitate fizică pot duce la constipație si automat la balonare.

Pentru a evita acest lucru, optati pentru o dietă bogată în fibre (25 de grame pe zi pentru femei și 38 pentru bărbați) din cereale integrale, fructe, legume, nuci și semințe. De asemenea, beți o mulțime de lichide (6-8 pahare pe zi) și faceti activitate fizică timp de cel puțin 30 de minute, de cinci ori pe săptămână.

2. Evitati alimentele care pot provoca alergii la grâu sau intoleranță la lactoză.

Alimentele alergice și intoleranțele pot provoca gaze și balonare. Dar alergiile trebuie confirmate de medical de familie pentru ca din ce in ce mai multi oameni se auto-diagnostichează și elimină inutil laptele sănătos și cerealele integrale din dieta lor.

3. Nu mâncați prea repede.

Consumul rapid de alimente fara ca acestea sa fie bine mestecate poate provoca inghitirea aerului care duce la balonare.

Deci savurati-va mâncarea! Servirea mesei trebuie să dureze cel puțin 30 de minute. De asemenea, rețineți că digestia începe în gură și puteți scădea balonarea doar prin mestecarea pe o perioada mai indelungata a alimentelor.

4. Nu exagerati cu băuturile carbogazoase.

Gazul din bauturile carbogazoase (chiar si al celor dietetice) poate provoca blocarea gazelor in stomac.

În schimb, consumati apă aromatizată cu lămâie, tei sau castravete. Încercați un ceai de menta pentru ca acesta ajuta la reducerea balonarii.

5. Atentie la alimentele fara zahar.

Mulți dintre oameni suferă de balonare deoarece consumă zahăr prea mult în alimentele și băuturle îndulcite in mod artificial, iar asta poate duce la balonare. Experții recomandă să nu consumați mai mult de 2 sau 3 porții de alimente și băuturi îndulcite artificial pe zi.

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Setari de Confidentialitate
Nume Activat
Cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.