Pe o piata dominata de brutarii mari, de nume grele in acest domeniu, de rafturile magazinelor pline ochi cu paine si preparate de panificatie care se intrec in ingredientele folosite, prospetime, gust si ambalaj, deschiderea unei brutarii se poate dovedi o initiativa foarte putin avantajoasa si anevoioasa. Indiferent cat de sanatoasa si de gustoasa ar fi painea, oamenii sunt reticenti sa incerce produse noi cu un gust deosebit de cel cu care erau invatati.
Pasii necesari deschiderii unei brutarii
Una din cele mai bune idei de afaceri este deschiderea unei brutarii. Atat in orasele mici cat si in orasele mari, este loc sub soare pentru toata lumea. In vremuri grele, oamenii isi vor restrange toate cheltuielile, insa nu se vor zgarci sa cumpere painea cea de toate zilele. Deschiderea unei brutarii se face respectand unii pasi de o complexitate destul de mare. este nevoie de autorizatii, licente de functionare, permise si avize pentru ca totul sa se desfasoare in deplina legalitae.
De asemenea, oamenii trebuie sa isi creeze si sa isi duca la bun sfarsit planul de afaceri. O data incoltit in mintea viitorului antreprenor, acesta trenuie sa prinda contur in momentul in care va sti ce ingrediente va folosi pentru paine, cum va arata si ce gust va avea painea coapta, ce gramaj va avea si care va fi pretul stabilit. Toate aceste detalii sunt la fel de importante ca si achizitionarea echipamentelor, a cuptoarelor si malaxoarelor necesare unei astfel de afacere.
Cei care doresc sa isi deschida o brutarie si sa aiba succes in acest sens trebuie sa haseasca locatia perfecta, sa o cumpere sau sa o inchirieze, sa o deschida intr-un loc in care competitia sa fie destul de slaba, nu langa hypermarketuri sau supermarketuri unde oferta de produse de panificatie este foarte mare. Totodata, o brutarie de succes se deschide si isi pastreaza clientii daca respecta la sange normele de igiena, normele privind gasirea, achizitionarea si depozitarea materiei prime precum si raportul calitate-pret-gramaj al painii. Dupa ce acesti pasi sunt parcursi, nu le ramane antreprenorilor decat sa gaseasca un spatiu de comercializare sau mai multe spatii, colaborari cu diferite supermarketuri si magazine de cartier.