Totul despre dieta mediteraneana

Dieta mediteraneana isi propune sa extinda speranta de viata prin conservarea bolilor cardiovasculare, precum si a riscurilor de cancer. Aceasta este direct inspirata de obiceiurile alimentare pe care le-au avut in mod traditional oamenii din jurul Mediteranei, promovand consumul de plante, grasimi de calitate si cereale integrale. La polul opus se afla carnea rosie, zaharul si produsele industriale care trebuie consumate limitat.

Dieta mediteraneana – caracteristici si avantaje

  • Scopul dietei mediteraneene nu este de a pierde in greutate, ci de a pastra sanatatea arteriala pentru a preveni bolile cardiovasculare, precum si de a reduce riscul imbolnavirii de cancer. Deoarece frecventa consumului de alimente grase, dulci si procesate este scazuta, aceasta duce adesea si la pierderea in greutate.
  • Cu un continut suficient de acizi grasi monoinsaturati (din ulei de masline) si o cantitate mica de acizi grasi saturati (carne grasa), dieta mediteraneana ajuta la scaderea nivelului de colesterol, precum si la ateroscleroza. In plus, fructele si legumele, precum si vinul rosu cu taninuri ofera o sursa excelenta de antioxidanti care ajuta la protejarea impotriva bolilor cauzate de varsta inaintata. Cu toate acestea, efectele sunt observate la persoanele cu activitate fizica regulata, de aceea este esential sa se combina aceasta dieta cu un stil de viata activ pentru a se vedea beneficiile.

Diferitele categorii de alimente si frecventa lor de consum in dieta mediteraneana:

  • produse din cereale integrale

  • fructe si legume

  • usturoi, ceapa, condimente si ierburi

  • utilizarea uleiului de masline si a rapitei ca grasime

  • consumul zilnic de leguminoase, nuci si seminte

  • consumul zilnic de iaurt si branza de oaie (dar nu lapte)

  • consum zilnic, dar moderat, de vin rosu (12 cl / zi)

  • consumul mare de peste (de cateva ori pe saptamana)

  • consumul limitat de pui si oua (de cateva ori pe saptamana)

  • consumul limitat de alimente dulci (de cateva ori pe saptamana)

  • consumul a cat mai putina carne rosie (de cateva ori pe luna)

  • Aportul zilnic rezonabil de calorii (de la 1.800 la 2.500 de calorii pe zi, in functie de activitatea fizica intreprinsa).

Fara doar si poate este o dieta variata si echilibrata, bogata in micro si macro-nutrienti de inalta calitate indicata in special persoanelor care sufera de tulburari ale echilibrului lipidic (hipercolesterolemie, hipertrigliceridemie etc.), de sindromul metabolic sau de antecedente de patologii cardiovasculare. Persoanele aflate deja intr-o stare de sanatate buna, vor avea sansa sa isi mentina aceasta stare optima de sanatate pentru o perioada cat mai indelungata de timp.

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Setari de Confidentialitate
Nume Activat
Cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.