Managementul furiei – Cum sa-ti controlezi furia

Managementul furiei este necesar pentru a ne putea trai pe deplin viata. Uneori dam drumul furiei. Cand se intampla acest lucru, putem sabota relatiile noastre si bunastarea. Din fericire, exista multe modalitati prin care putem invata sa controlam si sa gestionam furia.

Ce este furia?

Furia este o emotie puternica de nemultumire, ostilitate sau antagonism fata de o persoana, circumstanta sau lucru si uneori este insotita de dorinta de a face rau. Este o combinatie a gandurilor, a sentimentelor si a comportamentelor atunci cand sunteti sau credeti ca sunteti extrem de frustrat de conditii nefericite si de comportamentul “nedrept” al altor persoane. Majoritatea expertilor in domeniul sanatatii mintale sunt de acord ca furia este o emotie umana normala si necesara. Desi multi dintre noi folosesc o varietate de procese in tratarea furiei, exista, in cea mai mare parte, trei abordari principale: exprimarea, suprimarea si calmarea.

Exprimarea sentimentelor furioase este necesara si sanatoasa, totusi trebuie sa invatam sa o facem mai degraba asertiv decat agresiv. Trebuie sa invatam sa comunicam ce avem nevoie si ne dorim fara sa ii ofensam pe ceilalti. Nu putem sa pierdem si sa devenim ostili sau agresivi, deoarece nu numai ca ii punem pe ceilalti in defensiva, ci se si exacerbeaza situatia. De asemenea, ii dezactiveaza pe oameni si ii obliga sa se distanteze de voi. Inutil sa spun ca exprimarea furiei agresiv si fortat poate ruina relatiile atat personale, cat si profesionale.

Furia poate fi suprimata, convertita sau redirectionata. Aceasta are loc cand va retineti mania, incercati sa nu mai va ganditi la ea sau sa va concentrati asupra altui lucru. Acest tip de raspuns poate fi foarte daunator pentru ca, atunci cand nu permiteti exprimarea exterioara a furiei, ea se poate intoarce impotriva voastra. Teoria hidraulica a lui Sigmund Freud afirma ca furia sau orice alta emotie tinde sa creasca in intensitate sau sa se extinda sub presiune ca aburul, daca este suprimata. Daca nu-i dati frau liber, riscati sa va faceti rau. Furia retinuta poate provoca hipertensiune arteriala, ulcere sau depresie. Furia neexprimata poate duce, de asemenea, la o expresie patologica, cum ar fi comportamentul pasiv-agresiv sau devine prea critica, cinica sau negativa. Din nou, acest lucru ar duce la relatii proaste cu ceilalti si va va face viata mizerabila.

In cele din urma, ca sa puteti trata furia este sa invatati cum sa va calmati. Acest lucru se poate face eficient folosind o combinatie de strategii fizice si cognitive.

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Setari de Confidentialitate
Nume Activat
Cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.